zpět na blog    /    firemní web amedio.cz

Google Adsense Partner Day – 28. 3. 2012 poprvé v Praze

Google Adsense Partner Day – 28. 3. 2012 poprvé v Praze

Před nějakým tím týdnem mi do e-mailové schránky dorazila pozvánka na první Google Adsense Partner DayPraze. Ten se konal dnes, tj. 28. března 2012 v pražském hotelu Park Inn a já se jej pokusím v několika odstavcích shrnout.

V prvé řadě jsem již delší dobu na něco podobného čekal. Reklamní platformu Google Adsense využíváme již řadu let a zejména v prvních dvou letech provozu jsem měl pocit, že se Google v ČR o své partnery téměř nezajímá a skoro se o ně nestará. Ve své době byly běžné BANy celých účtů bez vysvětlení a bez možnosti s kýmkoliv ze strany Google o problému komunikovat, na dotazy v oficiálním fóru téměř nikdo neodpovídal a spíš měl partner pocit, že má držet ústa a krok.

To se naštěstí v posledních letech mění. Lidé z Google s partnery, i těmi menšími, komunikují, problémy se snaží aktivně řešit a celkově je zajímají jejich názory a zkušenosti. To dokázal i dnešní Google Adsense Partner Day.

Celý program začal kolem 9.00 v konferen­čních prostorách hotelu Park Inn, kdy Dita Zavrelova představila harmonogram akce a předala slovo ředitelce české pobočky Google – Taťáně le Moigne.

Po úvodní řeči následovala řada více, či méně, zajímavých přednášek a prezentací produktů Google. Představeny zde byly produkty jako DoubleClick for Publishers, Google Adwords či Google+. Z přednášek bych vyzdvihl zejména přednášku Katariny Tomcikové na téma Google Adsense a mobilní platformy a video přednášku, přímo z Dublinu od Marcela Zavackého, na téma Adsense a pravidla pro obsah partnerských webů.

Jedna z posledních částí programu zahrnovala debatu s majitelem projektu bazos.cz Radimem Smičkou a Yield Managerem v Centrum Holdings, Matějem Novákem. Pokud jste netušili, co znamená Yield Manager, stejně jako já, jde o člověka, který se stará o výnosy společnosti, ve zkratce. Debata byla velmi zajímavá a rozhodně zaznělo několik zajímavých názorů a tipů na případnou optimalizaci reklam.

V několika přestávkách byla možnost konzultovat vlastní projekty z Google Adsense optimalizátory, kteří velmi ochotně odpovídali na dotazy a snažili se pomoci s optimalizaci reklamních ploch.

Celou akci hodnotím velmi kladně, chválím perfektní organizaci, výběr témat, ochotu všech z Adsense teamu, krásnou slečnu v šatně a výborný oběd.

Jediný problém, který jsem zaregistroval, bylo překvapení některých účastníků, že bude velká část konference probíhat v anglickém jazyce. Pro některé to pak byl očividně nepříjemný handicap.

Pevně věřím, že v budoucnu budou podobné akce následovat.

Štítky: Google Adsense Partner Day, Google Adsense

Ostatní články